Your browser does not support JavaScript!
مدل های پابند طلا سال 2022 + قیمت
9 اسفند 1400 794 بازدید اشتراک گذاری

 یکی از این زیورآلات زیبا و جذاب پابندهای طلا هستند. مدل پابند طلا در طلافروشی ها انواع مختلف دارد که هر خانمی طبق سلیقه، استایل و بودجه ای که دارد می تواند بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. خانم ها معمولا در اکثر مجالس و میهمانی ها از پابند طلا استفاده می کنند. قبل از پرداختن به انواع پابند و راهنمای خرید پابند طلا بهتر است ابتدا با این اکسسوری زیبا بیشتر آشنا شویم.


•    پابند طلا چیست؟
•    شیک ترین مدل های پابند طلا
•    انواع پابند
•    راهنمای خرید پابند
•    پابند را به کدام پا ببندیم؟


پابند طلا چیست؟


پابند طلا وسیله ای زینتی در انواع طرح های مختلف است که از جنس طلا بوده و آن را به دور مچ پا می بندند. دارای قفل زنجیر همانند گردنبند و یا دستبند است و اغلب آویز و یا پلاکی دارد. البته که پابندهای بسیاری از جنس نقره، برنج و تیتانیوم هم در انواع طرح های مختلف در بازار وجود دارد. اما به هر حال پابندهای طلا ارزش بیشتری داشته و محبوبیت بیشتری نیز در میان خانم ها دارند.


شیک ترین مدل های پابند طلا


با توجه به تقاضای بالای این طلای زینتی بالطبع طرح های مختلفی نیز طراحی و روانه بازار می شود. امروزه با ورود به هر طلا و جواهرفروشی پابندهای بسیار زیبا و شیکی را در ویترین آن ها مشاهده می کنید. در زیر به برخی از مدل پابند طلا بسیار شیک اشاره شده است که می تواند شما را در انتخاب زیباترین آن ها یاری کند.

•    پابند طلا کارتیه و چشم نظر
•    پابند طلا برگ و رولو
•    پابند کارتیه جید آبی
•    پابند طلا لاو (Love)
•    پابند طلا تک نگین
•    پابند طلا سنگ و گوی
•    پابند طلا قفل قلب
•    پابند طلا دوریا
•    پابند طلا مانا
•    پابند طلا سدنا
•    پابند طلا مایا
•    پابند طلا قلب و کلید
•    پابند طلا بال فرشته
•    پابند طلا مدل میترا
•    پابند طلا شبدر
•    پابند طلا پری دریایی
•    پابند طلا عدنا
•    پابند طلا البرنادو


انواع پابند


در این قسمت انواع پابند را از نظر انعطاف بررسی می کنیم. اصولا پابندها در دو نوع انعطاف پذیر و غیرقابل انعطاف پذیر وجود دارند.

انوع پابند انعطاف پذیر
همان طور که از نام این پابندها مشخص است این نوع پابندها هنگام آویزان شدن از مچ پا تکان می خورند. از جنس هایی ساخته شده اند که قابلیت انعطاف و حرکت دارند. از جنس هایی مانند چرم، الیاف طبیعی و موادی نرم ساخته می شوند.

انواع پابند غیرقابل انعطاف پذیر
این نوع پابندها بر خلاف دسته اول قابل انعطاف و تکان خوردن نیستند. معمولا از ورق چوب یا فلز درست می شوند. آویزان نمی شوند و در سر جای خود ثابت اند.
اما بهترین جنس پابند طلا کدام است؟ همان طور که متوجه شدید انواع پابندهای مختلف با جنس های مختلف و طراحی های بسیار زیبا و شیک در بازار موجود است. اما بهترین آن ها از جنس طلا است. زیرا اولا پابندهای از جنس فلزات نسبت به دیگر پابندها بهتر بوده و دوما اینکه در بین فلزات، طلا زیباتر و ارزشمندتر از دیگر فلزات مانند نقره، تیتانیوم و غیره است. بنابراین تمایل بانوان به خرید انواع مدل پابند طلا بسیار طبیعی و حتی تحسین برانگیز است.


راهنمای خرید پابند


با توجه با ارزش بالای طلا، نوع سلیقه و استایل فرد و همچنین طرح های متنوع و زیبای انواع مدل پابند طلا برآنیم تا نکاتی را به عنوان راهنمای خرید پابند طلا ذکر کنیم تا انتخابی درست و زیبا داشته باشید.

•    اولین نکته در خرید پابند طلا توجه به نوع و مدل پابند طلا است.
همان طور که در بالا نیز اشاره شد پابندها در دو نوع ثابت و متحرک طراحی و ساخته می شوند. پابندهای متحرک از قابلیت انعطاف پذیری زیاد برخوردارند و بالطبع استفاده از آن ها بسیار راحت تر است. زمانی که پای شما تکان می خورد و قدم می زنید پابند در پای شما تکان خورده و جذابیتی بیش از پیش به پای شما می دهد. افراد اصولا در فصل گرما که بیشتر از صندل ها برای رفتن به بیرون استفاده می کنند این نوع پابندها را به پای خود می بندند که جذابیت بسیار زیادی را در استایل خود به وجود آورند. البته در کنار پابندهای منعطف پابندهای ثابت نیز هستند که بیشتر مناسب استایل های اسپرت بوده و در زمان قدم برداشتن و تکان خوردن پای افراد به صورت ثابت بر روی مچ پا می مانند زیرا اصولا از یک قطعه صفحه فلزی ساخته می شوند.

•    در هنگام خرید به اصل بودن طلا دقت کنید.
این روزها شاهد اصل و تقلبی بودن هر جنسی در بازار هستیم. طلا نیز از این امر مستثنی نیست. از آن جا که دارای ارزش مادی بالایی است بنابراین در هنگام خرید آن می بایست بسیار هوشمندانه و با احتیاط رفتار کرد. حتی در بعضی مواقع تشخیص طلای اصل و اورجینال از طلای غیراصل نیز کار دشواری است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم خرید طلا را حتما از طلافروشی های معتبر انجام دهید. پس از انتخاب و خرید، فاکتور رسمی بگیرید.

•    پابند طلای سایز مناسب خریداری کنید.
خرید پابند باید متناسب با اندازه و سایز مچ پای شما باشد. به عبارتی می توان گفت پس از انتخاب مدل پابند طلا، دقت در سایز آن نکته بعدی خواهد بود. برای اطمینان از خرید سایز مناسب پابند، ابتدا دور مچ پای خود را اندازه بگیرید. اصولا بهتر است پس از اندازه یک سایز به آن اضافه کنید و سپس سفارش خرید را کامل کنید. اندازه پابند نباید کوچک باشد تا اصلا دور مچ پای شما تکان نخورد و نباید بزرگ باشد تا از دور مچ پایین بیفتد و به اصطلاح دست و پای شما را در هنگام حرکت بگیرد! در زیر سایزهای استاندارد پابند طلا بر اساس اندازه آن ها بر حسب سانتی متر آورده شده است.


سایز XS : 23 سانتی متر
سایز S : 24 سانتی متر
سایز M : 25.5 سانتی متر
سایز L : 26.5 سانتی متر
سایز XL : 28 سانتی متر
سایز 2XL : 29 سانتی متر

•    به میزان استحکام و مقاومت زنجیر و آویزهای پابند طلا دقت کنید.
بسیار دیده شده که پس از خریداری برخی از پابندهای طلا، قفل پابند خراب شده و یا از حلقه جدا می شود. حلقه آویزهای آن از مقاومت کمی برخوردار بوده و از زنجیر جدا می شوند و یا حتی زنجیر آن بر اثر مدتی استفاده پاره می شود. تمامی این مشکلات به دلیل انتخاب نادرست و عدم دقت به زنجیر و آویزهای پابند است. بنابراین قبل از خرید از استحکام زنجیر، قفل و آویزهای آن اطمینان کامل داشته باشید.

•    نسبت به قیمت پابند طلا هوشمندانه رفتار کنید.
همان طور که می دانید عوامل مختلفی بر روی قیمت طلا تاثیر می گذارند. وزن طلا، قیمت لحظه ای طلا، اجرت ساخت آن، وجود نگین ها و سنگ های تزئینی، مالیات و سود فروشنده در تعیین قیمت طلا موثر هستند. به همین دلیل ما اصرار داریم تا فاکتور معتبر از یک طلافروشی معتبر دریافت کنید تا در آن تمام مواردی که گفته شد ذکر شده باشد. در زمان خرید مدل پابند طلا که دارای قطعاتی غیر از طلا مانند نگین ها، سنگ ها، چوب ها و دیگر قطعات غیر از جنس طلا هستند دقت کنید تا در هنگام خرید وزن آن ها محاسبه نشود.


پابند را به کدام پا ببندیم؟


در دنیای مد و فشن الزامی در این که پابند را به کدام پا ببندیم وجود ندارد. اما این سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد. در برخی از ادیان و اعتقادات گذشتگان بستن پابند به پای چپ نشان دهنده همان چیزی است که حلقه ازدواج را به انگشت دست چپ می اندازند. این در حالی است که در همان عصر در میان مسیحیان اگر زنی پابند را به پای چپ خود می بست وی را فردی شیطانی می پنداشتند. اما چیزی که امروز فارغ از هر دین و اعتقادی مهم است، عدم اهمیت به این موضوع است. شما باید با توجه به نوع استایل و همچنین راحتی پای خود از انواع مدل پابند طلا استفاده کرده و از آن لذت ببرید. بنابراین قانون خاصی در رابطه با اینکه پابند را به کدام پا ببندید وجود ندارد. 
موارد و نکات مهم در خصوص استفاده از پابند طلا به عدم استفاده آن بر روی جوراب، تناسب استایل شما با نوع مدل پابند طلا، مقاومت و استحکام آن و همچنین استفاده از انواع مدل متناسب آن در ساحل، تعطیلات، کنار استخر، میهمانی ها، جشنواره ها و دیگر مکان ها و موقعیت های خاص است.


جمع بندی
پابند یا خلخال از انواع زینتی است که آن را زیر پا می اندازند. پابندهای طلا یکی از زیباترین و جذاب ترین زیورآلات طلا هستند که توجه بسیاری از بانوان را به خود جلب کرده و در زیبایی و جذابیت ظاهر آن ها بسیار تاثیرگذار است. از این رو تقاضای آن رو به افزایش و در نتیجه در انواع مدل های بسیار متنوع و زیبا در بازار وجود دارد. نکته مهم در رعایت استفاده از پابندهای طلا خرید از طلافروشی های معتبر، تناسب بین مدل پابند طلا با استایل شخص و همچنین مکان و موقعیت استفاده از آن و اطمینان از استحکام و مقاومت آن است.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات
        برای ورود به شبکه های اجتماعی گالری شفیع کلیک کنید