Your browser does not support JavaScript!
انواع اکسسوری طلا‏ | اکسسوری طلا زنانه
18 فروردین 1401 713 بازدید اشتراک گذاری

مدل های اکسسوری طلا


اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی ظاهر اهمیت می دهید و همیشه سعی می کنید با لباس های شیک و اکسسوری های زیبا ظاهری جذاب و آراسته داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به مدل های اکسسوری طلا خواهیم پرداخت تا با شناخت آن ها و روش استفاده درست از اکسسوری طلا را بیاموزید و همیشه طبق استاندارهای مد و فشن، ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید. مدل های اکسسوری طلا بسیار متنوع  هستند. خرید آن ها نیز بسیار اهمیت دارد تا فرد بهترین ست را در استنایل خود انتخاب کند. برای این کار باید بهترین روش استفاده از اکسسوری طلا را بیاموزید.

آنچه در اینجا میخوانیم:

•    اکسسوری (accessory) چیست؟
•    انواع اکسسوری طلا
•    قیمت اکسسوری طلا
•    راهنمای خرید اکسسوری طلا
•    روش استفاده از اکسسوری طلا


اکسسوری (accessory) چیست؟


به هر شیء یا لوازم اضافی که باعث می شود ظاهر یک چیزی جذاب تر و زیباتر دیده شود را اکسسوری (accessory) می گویند. اکسسوری در دنیای مد و فشن کاربرد بسیاری دارد. بدین صورت که تمام چیزی هایی که یک فرد در استایل خود به غیر از لباس اصلی استفاده می کند، اکسسوری نامیده می شود. استفاده از انواع اکسسوری در کنار لباس های اصلی باعث جلب توجه بیشتر و جلوه زیباتری می شود. اکسسوری ها اصولا به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، اکسسوری هایی که پوشیده می شوند و دسته دوم، اکسسوری هایی که حمل می شوند. 

اکسسوری های پوشیدنی شامل انواع کفش، بوت و چکمه، دستمال گردن، کراوات و پاپیون، انواع کلاه، کمربند، دکمه های سردست، جوراب، دستکش، شال و روسری، گل سینه، ساعت، انواع اکسسوری طلا و جواهرات و غیره هستند.

اکسسوری های حمل شونده مانند انواع کیف، کیف های کوچک جیبی، چوب دستی، عینک آفتابی،جاکلیدی، انواع چتر، بادبزن و موارد بسیار دیگر که در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند و باعث می شوند استایل افراد زیباتر و جذاب تر به نظر برسد. 

اصولا افراد با توجه به نوع لباس، نوع موقعیت زمانی و مکانی انواع اکسسوری های حمل شونده و پوشیدنی را با لباس های اصلی خود ست می کنند. در این مقاله فصد داریم به مدل های اکسسوری طلا بپردازیم. زیرا اکسسوری های طلا یکی از مهم ترین و جذاب ترین قسمت تشکیل دهنده شیک پوشی در دنیای مد و فشن هستند.


انواع اکسسوری طلا


همان طور که می دانید مد، قسمت جدانشدنی از سبک زندگی افراد است. شاید تاثیرپذدیری افراد از مد متفاوت از یکدیگر باشد اما نباید این اصل را نادیده بگیریم که انتخاب و سبک زندگی هر فردی بالاخره از مد تاثیر می پذیرد. افرادی هم که علاقه ای به مد و فشن ندارند ناخودآگاه با قرار گرفتن در جامعه امروزی و تحت تاثیر برخی از وقایع و رویدادها به سمت مد کشیده می شوند. لباس ها و اکسسوری هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم نیز قسمتی از دنیای مد هستند که افراد از آن ها استفاده می کنند. در استفاده از انواع اکسسوری طلا نیز بهتر است ابتدا انواع اکسسوری طلا را به دو دسته اکسسوری طلای زنانه و اکسسوری طلای مردانه تقسیم کنیم تا به صورت جداگانه مدل های اکسسوری طلا را به شما معرفی کنیم.


اکسسوری طلا زنانه


طلا و جواهرات از دیرباز مورد استقبال تمام خانم ها قرار گرفته و هر ساله با توجه به دنیای مد، سلایق افراد و نیاز جامعه، طلاهای بسیار زیبا و متنوع وارد بازار طلا و جواهرات می شود. در سال 2021 نیز شاهد روی کار آمدن طلاهای بسیار متنوع، مانند گردنبدهای بزرگ و چشم نواز بودیم که اکثر سلبریتی ها، اینفلوئنسرها و افراد فعال در زمینه مد و فشن از آن ها استفاده می کنند. در ادامه به انواع اکسسوری های طلای جذاب زنانه در سال 2021 می پردازیم.


انواع پرسینگ طلا


پرسینگ طلا، در اصل به طلاهای ظریفی گفته می شود که به داخل پوست افراد رفته و نصب می شود. این پرسینگ ها به صورت حلقه یا اشکال دیگر هستند که در نقاطی از بدن مانند گوش، بینی، ناف و نقاط دیگری از بدن نصب می شوند. به دلیل حساسیت و آلرژی زا بودن پرسینگ های از جنس های مختلف بهتر است از پرسینگ های طلا استفاده شود تا حساسیتی برای بدن به وجود نیاید. استفاده از پرسینگ های طلا در سال 2021 بسیار مد شده و به دلیل استقبال زیاد، دارای تنوع بسیار زیاد هستند.


پلاک طلای اسم


پلاک های اسم نیز از انواع اکسسوری طلا هستند که به شکل آویز در انواع زنجیرهای طلا، گوشواره ها، دستبندها، انگشترها و موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پلاک اسم ها یا حرف های فارسی و انگلیسی متنوعی را در ویترین انواع طلافروشی در قسمت اکسسوری ها مشاهده خواهید کرد.


انواع زنجیر ساعت طلا


زنجیر ساعت طلا یکی از پرطرفدارترین مدل های اکسسوری طلا است که بر دور بند انواع ساعت های ظریف و مجلسی بانوان بسته می شود. این آویزها معمولا از زنجیرهای ظریف با پلاک های ریز تشکیل می شوند که زیبایی ساعت را دوچندان کرده و از انواع اکسسوری طلای جذاب هستند. استفاده از این نوع زنجیرهای ساعت بر زیبایی دست تاثیر بسزایی دارد. در هنگام خرید این اکسسوری دقت کنید تا زنجیر از استحکام بالایی برخوردار باشد و سریع پاره نشود. اصولا برخی از زنجیرهای ساعت در بین دندانه های بند ساعت گیر کرده و به مرور زمان پاره می شوند. به همین جهت بهتر است زنجیرهای کمی پهن تر و مقاوم تر را خریداری کنید. در ضمن قفل این زنجیرها نیز می بایست ایمن باشد.


انواع سنجاق سینه طلا


سنجاق سینه از گذشته های دور جزو اکسسوری طلاهای بانوان اشرافی و پولدار بوده است. از انواع سنجاق سینه می توانید در استایل های رسمی و مجلسی استفاده کنید. به همین دلیل سنجاق سینه ها دارای تنوع بسیار بالایی در نوع طرح و رنگ هستند تا لباس های مختلف را با انواع مختلف آن ها ست کنید. می توانید برای لباس های ساده از سنجاق سینه های دارای زرق و برق  و برای لباس های شلوغ از سنجاق سینه های ساده استفاده کنید. استفاده از سنجاق سینه طلا جذابیت لباس را بسیار افزایش داده و آن را چشمگیرتر می کند.


پابند طلا؛ یکی دیگر از مدل های اکسسوری طلا


نام دیگر پابند طلا، خلخال است. استفاده از آن زیبایی بی نظیری به پاها می دهد. به همین دلیل اکثر خانم ها از این طلای زیبای ظریف استقبال کرده و آن را خریداری می کنند. اما در خرید و استفاده از پابند طلا بهتر است نکلاتی را رعایت کنید تا بهترین انتخاب را جهت خرید داشته باشید. به طور مثال هرگز پابند تنگ خریداری نکنید زیرا شما را در هنگام فعالیت روزانه و راه رفتن اذیت خواهد کرد. همچنین نباید اندازه آن خیلی گشاد باشد به طوری که از پای شما درآید. زیرا ممکن است هنگامی که حواستان نیست از پای شما درآمده و گم شود. بهتر است زنجیر و قفل زنجیر پابند از استحکام بالایی برخوردار بوده و همچنین آویزهای آن نیز دارای استحکام باشد.


اکسسوری طلا مردانه


درست است که مردان به اندازه زنان از طلا و جواهرات استفاده نمی کنند، اما در مورد انواع اکسسوری طلا این چنین نیست. مردان شیک پوش علاقه بسیاری به انواع اکسسوری های پوشیدنی و حمل شدنی دارند که یکی از محبوب ترین آن ها استفاده از اکسسوری هایی مانند دکمه سردست، سنجاق سینه و پلاک اسم است. استفاده از این اکسسوری ها تاثیر بسیاری در شیک پوشی آقایان دارد.


دکمه سردست طلا


استفاده از دکمه سردست در یک استایل زیبای کت و شلوار، همه چیز را تمام می کند. جلوه ای بسیار زیبا به استایل فرد بخشیده و آراستگی و نظم بیشتری به ظاهر او می دهد. این نوع دکمه سرآستین ها در انواع طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند. آقایان شیک پوش می توانند دکمه سردست های طلای خود را با رنگ کراوات خود ست کنند. مثلا از دکمه سردست های نقره ای یا مرواریدی برای ست کردن با کراوات سفیدرنگ استفاده می کنند. برای کراوات های با رنگ مشکی نیز بهتر است از دکمه سردست های طلای زرد استفاده گردد. بهتر است دکمه سردست های طلای زرق برق دار در انواع میهمانی ها با کت و شلوار استفاده شوند و دکمه سردست های ساده تر با کت و شلو.ارهای اداری ست شوند.


سنجاق سینه مردانه طلا


شاید با خود فکر کنید مگر آقایان هم از سنجاق سینه طلا استفاده می کنند؟! بله. سنجاق سینه های مردانه در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. انتخاب طرح، رنگ و مدل آن کاملا به سلیقه فرد، مدل لباس و مدل یقه لباس، موقعیت و مکان استفاده بستگی دارد. مثلا با استفاده از یک رنگ سنجاق سینه متضاد با رنگ کت و شلوار می توان جذابیت استایل را چندین برابر کرد. معمولا سنجاق سینه را در جایی که سوراخ دکمه یقه قرار دارد نصب می کنند.


پلاک اسم طلای مردانه


پلاک اسم نیز از دیگرانواع اکسسوری طلای مردانه است که گزینه بسیار خوبی برای هدیه می تواند باشد. پلاک اسم طلای مردانه انگلیسی یا فارسی را می توانید با توجه به نوع استفاده و اندازه و وزن طلا خریداری کرده و به عنوان یک اکسسوری از آن استقاده کنید.


قیمت اکسسوری طلا


قیمت اکسسوری طلا به میزان وزن آن، قیمت روز طلا، اجرت ساخت اکسسوری بستگی دارد. هر چه وزن آن سنگین تر و اجرت ساخت آن بالاتر باشد بالطبع قیمت بالاتری خواهد داشت. در ضمن در هنگام خرید، غیر از این سه فاکتور مهم در تعیین قیمت اکسسوری طلا، میزان مالیات و سود فروشنده را نیز باید در نظر بگیرید. به طور کلی قیمت اکسسوری مانند قیمت هر طلای دیگر محاسبه می شود.


راهنمای خرید اکسسوری طلا


در خرید انواع اکسسوری های طلا در وهله اول به میزان استحکام طلا دقت کنید. مفهوم ظرافت با میزان استحکام پایین یک قطعه طلا متفاوت است. بدین صورت که ممکن است زنجیر طلایی بسیار ظریف باشد اما از استحکام بالایی برخوردار باشد. بنابراین در حین خرید مدل های اکسسوری طلا و انواع آن حتما از استحکام طلا و قفل آن اطمینان حاصل کنید. اگر این اکسسوری ها دارای نگین هستند حتما در خصوص خرید طلا با کسر نگین اطلاعاتی به دست آورید. همچنین انواع اکسسوری طلا را با توجه به نوع استایل و لباسی که قصد دارید با آن ست کنید، در نظر بگیرید. 


روش استفاده از اکسسوری طلا


استفاده از اکسسوری طلا به خودی خود باعث جذابیت یک استایل نمی شود. حتی بدون در نظر گرفتن موارد بسیار مهم در حوزه مد و فشن، استفاده از مدل های اکسسوری طلا می تواند استایل فرد را مخدوش کند. بنابراین برای جذابیت بیشتر و ایجاد یک هارمونی، بهتر است اکسسوری طلای مناسب و سازگار با استایل و لباس را انتخاب کنید. اگر اکسسوری ها به درستی انتخاب شوند، استایلی زیبا و چشم نواز را خلق می کنند و اگر به درستی انتخاب نشوند حتی می توانند نوع استایل را به کلی تغییر داده و از زیبایی لباس نیز بکاهند. مثلا اگر قصد دارید از چند گردنبد به طور همزمان بر دور گردن خود استفاده کنید می بایست ابتدا از یک لباس نسبتا ساده با یقه باز استفاده کنید. سپس گردنبندهایی ظریف را با طول های متفاوت به دور گردن بیندازید. 

استفاده از دستبندهایی در کنار ساعت مچی،  ترکیب زیبایی را به وجود می آورد به شرطی که بند دستبند شما پهن تر از بند ساعت نباشد. یا در استفاده از اکسسوری زنجیر و آویز طلای ساعت بهتر است آویز زنجیر بسیار ظریف باشد نه اینکه از آویز بزرگ برای زنجیر دور بند ساعت استفاده شود.

به طور خلاصه

همان طور که گفته شد انواع اکسسوری طلای زنانه و مردانه در بازار با تنوع بسیار بالا وجود دارد که استفاده از آن ها زیبایی خاصی به استایل افراد می بخشد. انواع پلاک اسم، پرسینگ طلا، زنجیر ساعت، سنجاق سینه و انواع پابند از اکسسوری های محبوب بانوان و انواع دکمه سردست، سنجاق سینه و پلاک اسم نیز از اکسسوری های طلای مردانه هستند. نکته بسیار مهم در زمینه ست انواع استایل لباس با اکسسوری ها در نوع استفاده از آن هاست تا به استایل افراد جذابیت، شیک پوشی و نظم و آراستگی هدیه دهد. ایجاد هارمونی بین لباس و اکسسوری یکی از کلیدی ترین نکات در دنیای مد و فشن است.

 

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات
        برای ورود به شبکه های اجتماعی گالری شفیع کلیک کنید