Your browser does not support JavaScript!
بهترین برند سکه پارسیان + قیمت سکه کادویی
2 اسفند 1400 15246 بازدید اشتراک گذاری

در بازار طلا غیر از سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه، سکه های گرمی عرضه می شوند که آن ها را با نام سکه پارسیان یا الیزابت می شناسیم. اخیرا با افزایش قیمت طلا و سکه، خرید و فروش انواع سکه پارسیان رونق زیادی گرفته است. این سکه ها به دلیل اینکه دارای وزن های بسیار متنوع هستند بنابراین دارای قیمت های مختلف نیز بوده که برای خرید با هدف پس انداز و یا هدیه دادن بسیار مناسب هستند. اگر شما نیز به دنبال خرید انواع سکه پارسیان هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.


•    خرید انواع سکه پارسیان
•    سکه پارسیان در وزن های مختلف
•    راهنمای خرید سکه طلا
•    کارخانجات و برندهای معتبر ضرب سکه پارسیان
•    قیمت سکه پارسیان
•    چطور می توان انواع سکه پارسیان اصل را از سکه پارسیان تقلبی تشخیص داد؟


خرید انواع سکه پارسیان


از دیرباز تا کنون خرید طلا و سکه طلا، روشی بسیار مناسب برای پس انداز و سرمایه گذاری بوده است. زیرا از این طریق می توان تورم را تا حدودی کنترل کرد. همچنین طلا پشتوانه بسیار قدرتمندی است بنابراین همه می دانند که قیمت آن دارای روند صعودی بوده و به هر حال سرمایه گذاری خوبی می تواند باشد. حال با افزایش شدید قیمت طلا شاید خرید طلا و یا سکه های تمام، نیم و یا ربع بهار آزادی کمی مشکل باشد. از طرفی خرید انواع طلا و اکسسوری طلا نیز به دلیل اجرت ساخت، شاید راه مناسبی برای سرمایه گذاری نباشند. از این رو افراد ببشتر به خرید انواع سکه پارسیان متمایل می شوند. 

سکه طلا چیست؟ چرا ارزشمند است؟
چه استفاده ای می توان از سکه طلا کرد؟ سکه طلا قطعه ای فلزی به شکل دایره، بیضی، پنج ضلعی و یا شش ضلعی است که دارای وزن دقیق، عیار و شکل خاصی است. هر سکه در هر سمت خود دارای اشکال و علامت هایی است که باعث می شود با سکه دیگر متنفاوت باشد. بر اساس قانون پولی کشور ما، هر ریال برابر است با ۱۰۸ هزار و ۵۵ ده میلیونیوم گرم طلای خالص که نشان دهنده این است که 1 ریال باید معادل این میزان طلا باشد. 
سکه پارسیان و سکه بهار آزادی دو نوع سکه هستند که از نظر شکل ظاهر، جنس و وزن با یکدیگر فرق دارند. از طرفی بهتر است بدانید سکه پارسیان هیچ ارتباطی با بانک پارسیان ندارد. پس اینکه برخی به خاطر تشابه اسمی فکر می کنند که این دو با یکدیگر ارتباط داشته یا یکی زیرمجموعه دیگری است، کاملا اشتباه است. سکه پارسیان نوعی طلاست که توسط شرکت پارسیان تولید می شود. تفاوت سکه پارسیان با سکه بهار آزادی در وزن و عیار سکه هاست. 


سکه پارسیان در وزن های مختلف


همان طور که گفتیم سکه پارسیان در وزن های مختلف در بازار موجود است که هر چه وزن آن بالاتر باشد بالطبع از قیمت بیشتری برخوردار است. وزن سکه پارسیان از 50 سوت تا 2 گرم متغیر است. به طور مثال سکه پارسیان 50 سوتی برابر با 0.5 میلی گرم و یا پارسیان 100 سوتی معادل 0.100 میلی گرم وزن دارد. همچنین این سکه ها عمدتا با عیار 750 و 950 تولید می گردد. 


راهنمای خرید سکه طلا


•    در هنگام خرید انواع سکه پارسیان به وزن آن دقت کنید.
•    وزن نوشته بر روی وکیوم سکه حتما باید با وزن واقعی سکه همخوانی داشته باشد. 
•    انواع سکه پارسیان را از طلافروشی های معتبر خریداری کنید.
•    عیار سکه ها 18 باشد.
•    در موقع خرید به اطلاعات درج شده بر روی وکیوم دقت کنید. سکه پارسیان خریداری شده باید دارای کد اتحادیه، وزن، عیار، خطای ترازو، طلای موجود در پلمپ و هولوگرام امنیتی سکه باشد.


کارخانجات و برندهای معتبر ضرب سکه پارسیان


برندهای عادل، پارسیان، ماربر، طلای لوکس، خانه سکه ایران، پرنیا، وتوس و وطلای محمد برخی از معتبرترین این برندها در انواع سکه پارسیان هستند.


قیمت سکه پارسیان


سکه های پارسیان به دلیل اینکه ساخته نمی شوند هزینه اجرت و یا ساخت ندارند. همچنین به دلیل عرضه غیربانکی و به صورت ضرب بازار عرضه می شوند. در هنگام خرید نیازی به فاکتور ندارند. به این سکه ها مالیات تعلق نمی گیرد و قیمت آن بر اساس فرمول قیمت روز طلا * وزن سکه*10% + هزینه پرس صورت می پذیرد که قیمت روز بر اساس قیمت لحظه ای طلا، وزن حک شده بر روی وکیوم سکه، 10 درصد سود فروشنده و هزینه پرس که بین 4 تا 5 هزار تومان است، محاسبه می گردد.
برای مثال اگر قیمت هر گرم طلای 18 عیار برابر با 10،758،000 ریال باشد، قیمت سکه پارسیان 200 سوتی برابر با 0.200 * 10،758،000 خواهد بود. که برای پرداخت آن می بایست هزینه پرس و سود فروشنده را نیز به آن قیمت اضافه کنید.


چطور می توان انواع سکه پارسیان اصل را از سکه پارسیان تقلبی تشخیص داد؟


•    وکیوم یا پرس سکه پارسیان اصل بسیار باکیفیت بوده و دورو است.
•    تصاویر آن می بایست دارای کیفیت بالا باشد.
•    مشخصاتی مانند وزن و عیار سکه و همچنین نام شرکت پرس کننده می بایست در وکیوم قید گردد.
•    رنگ سکه بسیار مهم است. اگر از فلزات دیگری غیر از طلا در آن به کار رفته باشد ممکن است رنگ آن مایل به قرمزی و یا زردی بیش از حد باشد. 
•    حک شدن هولوگرام، نام تولیدکننده، وزن و عیار سکه بسیار مهم است.


جمع بندی
در این مطلب به انواع سکه پارسیان، وزن های مختلفی که از سکه پارسیان در بازار وجود دارد و همچنین راهنمای خرید سکه پارسیان پرداخته شد. با مطالعه این مطلب متوجه شدید که چطور یک سکه پارسیان اصل از تقلبی را تشخیص دهید. همچنین می توانید با توجه به بودجه ای که دارید در خرید انواع سکه پارسیان انعطاف داشته باشید. این نوع سکه هدیه ای بسیار مناسب است به دلیل اینکه هم ارزش مادی دارد و هم می توان متناسب با بودجه (حتی بودجه کم) آن را خریداری کرد.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات
        برای ورود به شبکه های اجتماعی گالری شفیع کلیک کنید