Your browser does not support JavaScript!
شیک ترین و جدیدترن مدل های زنجیر طلا + قیمت
16 فروردین 1401 3475 بازدید اشتراک گذاری

زنجیر طلا یکی از اکسسوری های زیبا و جزو زیورآلات پرکاربرد نه تنها در بین بانوان بلکه برای آقایان نیز به شمار می رود. این زنجیرها در اندازه ها، اشکال و مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. اصولا زنجیر طلا در سه نوع طلای جامد یعنی همان طلای 18 عیار، روکش طلا به صورتی که جنس زنجیر از فلزی دیگر و روکش آن طلا باشد و یا طلای نورد شده که لایه ای از طلا بر روی یک فلز دیگر قرار می گیرد، وجود دارد. در این سه نوع زنجیر طلا، طلای 18 عیار از همه گران تر و بهترین نوع زنجیر طلا است. زنجیر با روکش طلا نیز از همه ارزان تر است. به هر حال در این مقاله به بهترین نوع زنجیر طلا خواهیم پرداخت که در آن به معرفی انواع مدل های زنجیر طلا و نکات مهم در هنگام خرید آن می پردازیم.

آنچه خواهیم خواند :

•    انواع مدل های زنجیر طلا
•    زنجیرهای کلاسیک (Classic Chains)
•    زنجیرهای مدرن (Modern Chains)
•    زنجیرهای طرح بافت (‏Texture Design Chains)
•    نکات و راهنمای خرید زنجیر طلا
•    جدیدترین مدل های زنجیر طلا زنانه شیک


انواع مدل های زنجیر طلا


اصولا انواع مدل های زنجیر طلا را به سه دسته کلی تقسیم می کنند. 
•    زنجیرهای کلاسیک (‏Classic Chains‎)
•    زنجیرهای مدرن (Modern Chains)
•    زنجیرهای طرح بافت (‏Texture Design Chains)

انواع زنجیر طلا.jpg


زنجیرهای کلاسیک (Classic Chains)


همان طور که از نام این گونه زنجیر طلا پیداست این نوع زنجیر دارای سبک استاندارد بوده که مدل های زنجیر کابلی، رولو، مارینر، کورب و فیگار از انواع آن هستند. این نوع زنجیر را می توانید با یک پلاک یا آویز و یا حتی بدون آویز استفاده کنید. در ادامه به توضیحاتی در مورد انواع مدل های زنجیر طلای کلاسیک می پردازیم.


زنجیر طلای کابلی


این زنجیر از حلقه های بیضی شکلی تشکیل شده که بسیار ظریف بوده و برای بانوان و آقایان مناسب است.


زنجیر طلای رولو


این نوع زنجیر شباهت بسیاری به زنجیر کابلی دارد اما از اتصال حلقه های دایره ای به یکدیگر ساخته شده که اصولا زنجیرهای دارای حلقه های کوچک برای بانوان و حلقه های بزرگ برای آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.


زنجیر طلای مارینر


نام دیگر زنجیر مارینر، ملوانی است که بسیاری این مدل زنجیر را با زنجیر ملوانی می شناسند. تفاوت آن با زنجیر کابلی در این است که در میان هر حلقه بیضی شکل یک خط وجود دارد که ظاهر زنجیر را به کلی تغییر می دهد. بیشتر آقایان از این مدل زنجیر طلا استفاده می کنند. زنجیر مارینر در ضخامت های مختلف در بازار موجود است.


زنجیر طلای کورب


حلقه های تشکیل دهنده این زنجیر کاملا مسطح بوده و پس از اتصال به یکدیگر نیز زنجیری با سطح کاملا صاف را تشکیل می دهند. این نوع زنجیر به زنجیرهای کارتیر معروف هستند که همیشه مورد استقبال هر قشری از جامعه قرار گرفته اند. 


زنجیر طلای فیگارو


مدل این نوع زنجیر متفاوت از مدل های قبلی است. گرچه اساس آن از همین شکل های دایره و بیضی ساخته شده است. الگوی به کار رفته در این زنجیر بدین صورت است که پس از هر دو یا سه حلقه به هم متصل شده یک حلقه بیضی شکل بزرگتر قرار می گیرد و بدین ترتیب زنجیر مدل فیگارو ساخته می شود. نام دیگر این زنجیر، زنجیر طلای تسمه ای است.

جدید ترین زنجیرهای طلا.jpg


زنجیرهای مدرن (Modern Chains)


زنجیرهای مدرن، زنجیرهای منحصر به فرد و خاصی هستند که با سلیقه برخی از افراد سازگاری دارند. برخلاف زنجیرهای کلاسیک که از گذشته تا به امروز همیشه در گردن افراد دیده می شود، این نوع زنجیرهای مدرن را در گردن هر کسی شاید نمی بینید. زنجیرهای مدل امگا، ماری، باکس، سنگاپوری و تیغ ماهی از انواع بهترین نوع زنجیر طلای مدرن هستند. 


زنجیر طلای امگا


این نوع زنجیر از قطعه صفحات مسطحی که به یکدیگر متصل شده اند ساخته می شود. بسیار درخشنده و صیقلی است. انعطاف پذیری کمی دارد که بهتر است در هنگام استفاده از آن ها دقت کنید تا نشکند. سطح این نوع زنجیر کاملا صاف است که با ضخامت های مختلف در ویترین طلافروشی ها وجود دارد.


زنجیر طلای ماری


شبیه به زنجیر امگا است که البته از به هم پیوستن صفحات مسطح موج دار ساخته می شود. ساختار ظریف آن باعث شده تا به زنجیر پوست ماری یا ماری معروف باشد. بسیار ظریف بوده و دارای انعطاف پذیری بالاست که استفاده از آن را راحت کرده است. این نوع زنجیر بسیار شیک بوده و برای بانوان مناسب است.


زنجیر طلای باکس


نام دیگر این زنجیر، زنجیر طلای ونیزی است. از اتصال قطعات مربع شکل ریزی ساخته می شود که خصوصیت تعمیر ساده آن باعث شده بسیاری از افراد زنجیر باکس را برای خرید انتخاب کنند. زنجیر باکس، یکی از بهترین نوع زنجیر طلای زنانه و مردانه است.


زنجیر طلای سنگاپوری


زنجیر سنگاپوری به صورتی است که پس از ساخته شدن حالت پیچ و تاب خوردگی بافت گونه ای به خود می گیرد که از استحکام بالایی برخوردار بوده و بسیار ظریف و شیک است.


زنجیر طلای تیغ ماهی


همان طور که از نامش پیداست ساختاری شبیه به تیغ ماهی دارد که در ضخامت های مختلف ساخته می شود. انعطاف پذیری نسبتا خوبی دارد و دارای سطح صاف و براق است.


زنجیرهای طرح بافت (‏Texture Design Chains)


شاید زنجیرهای طرح بافت از پرطرفدارترین زنجیرهای طلا باشند. زیرا طرح های بافت مختلف باعث به وجود آمدن زنجیرهای مدل پاپکورن، بیزانتین، طنابی، توپی و اسپیگا می شوند. اغلب این نوع زنجیر را با آویز و یا بدون آویز مورد استفاده قرار می دهند.


زنجیر طلای پاپکورن


این زنجیر دارای دانه های بسیار ریزی است که کنار هم قرار می گیرند و شکل بسیار زیبا و جذابی را به وجود می آورند. وجود این دانه ها در کنار هم دانه های پاپکورن را یادآوری می کند.


زنجیر طلای بیزانتین


نام دیگر این زنجیر طلا، زنجیر طلای اتریشی است که ساختاری در هم تنیده با الگویی پیچیده دارد. این زنجیر سبکی شبیه به زیورآلات امپراتوری روم شرقی دارد.


زنجیر طلای طنابی


همانند طناب از دو رشته طناب در هم تابیده ساخته می شود که جزو زنجیرهای با وزن بالاست و از گذشته تا به امروز مورد استفاده افراد قرار می گیرد. بسیار پرطرفدار و محبوب است. بیشتر با آویز مورد استفاده قرار می گیرد.


زنجیر طلای مدل توپی


یکی از بهترین نوع زنجیر طلا است که از اتصال گوی هایی ساخته می شود. در بین گوی ها اتصالات بسیار ریزی وجود دارد تا انعطاف پذیری زنجیر افزایش یابد.


زنجیر طلای اسپیگا 


نام دیگر این زنجیر، زنجیر طلای گندمی است. زیرا از پیوند بیضی شکلی ساخته می شود که نهایتا  شبیه به خوشه گندم است. بسیار ظریف و شیک است و می توان آن را بدون آویز و یا با آویز مورد استفاده قرار داد.

 

قیمت زنجیر طلا.jpg

نکات و راهنمای خرید زنجیر طلا


•    اولین و مهم ترین نکته در خرید طلا توجه به قیمت آن است. بنابراین برای انتخاب یک زنجیر طلای زیبا بهتر است ابتدا قیمت آن را از طلافروشی معتبر و بر اساس قیمت روز طلا استعلام بگیرید. سپس با توجه با اجرت ساخت گردنبند، وزن آن و همچنین بودجه ای که برای خرید بهترین نوع زنجیر طلای مورد نظر خود در نظر گرفته اید، خرید خود را انجام دهید.

•    قبل از خرید بهترین نوع زنجیر طلا، با انواع مدل های زنجیر طلا آشنا شده تا در هنگام انتخاب دچار سردرگمی نشوید. اگر قصد استفاده از آویز با زنجیر طلا را دارید بهتر است به سراغ زنجیرهایی بروید که بتوان با آویز از آن ها استفاده کرد.

•    در مورد جنس زنجیر، نوع بافت آن، میزان استحکام و انعطاف پذیری زنجیر طلا اطمینان حاصل کرده و بر طبق ویژگی های آن خرید خود را انجام دهید.

•    بهتر است بدانید انواع طلاها در سه رنگ زرد، سفید و رزگلد ساخته می شوند. بنابراین با توجه به رنگ طلای زنجیر و نوع مدل آن بهترین نوع زنجیر طلا را خریداری کنید.

•    سعی کنید مدل، ضخامت و اندازه طول زنجیر متناسب با نوع رنگ پوست، نوع مدل گردن، نوع یقه لباس و در کل متناسب با استایل شما باشد. به طور مثال اگر گردن بلندی دارید به دنبال خرید زنجیر کوتاه و اگر گردن کوتاهی دارید بهتر است زنجیرهای با طول بیشتر را خریداری کنید. 

•    قفل زنجیر طلا بسیار مهم است. این قفل می بایست دارای مقاومت و استحکام بالا باشد. به راحتی باز و بسته شود اما بسیار محکم باشد و به سرعت هرز نشود.


جدیدترین مدل های زنجیر طلا زنانه شیک


در بالا انواع مدل های زنجیر طلا را به شما معرفی کردیم. با توجه به تنوع این زنجیرها که آن ها را در ویترین هر طلا و جواهر فروشی مشاهده می کنید قصد داریم جدیدترین مدل های زنجیر طلا زنانه شیک را نیز به شما معرفی کنیم تا راهنمایی مفید برای انتخاب و خرید شما باشد.


 زنجیر بافت حصیری


این زنجیر در دسته زنجیرهای طلای بافت قرار دارد. بافت آن شبیه به بافت حصیری است.


زنجیر طلای حلقه ای


زنجیر طلای حلقه ای یکی از بهترین نوع زنجیر طلا است که از تعدادی حلقه در هم تنیده یا به هم پیوسته ساخته شده است. خرید آن بسیار متداول بوده و دارای اندازه، ضخامت و وزن های مختلفی است که می تواند با توجه به سلیقه فرد مورد استفاده قرار گیرد.


 زنجیر طلای تسمه ای


این نوع زنجیر طلا شبیه به زنجیر طلای حلقه ای است و تنها تفاوت آن سطح صاف حلقه هاست.


زنجیر طلای اینفینیتی


اینفینیتی به معنای بی نهایت است. حلقه های این زنجیر از تشکیل و به هم پیوستن حلقه های مدل اینفینیتی ساخته می شوند.


 زنجیر طلای پانتر


اغلب این زنجیرها دارای سطح صاف هستند. از چیدمان قطعات کوچکی ساخته می شوند که مانند آجر در کنار هم قرار می گیرد. برخی از این قطعه های کوچک سطح صاف و براق دارند و برخی دارای خطوط هکاکی شده هستند که در آخر با مشاهده طرح نهایی این زنجیر، خال های یوزپلنگ در ذهن تداعی می شود. هر چه قطعات بیشتری در عرض این زنجیر به یکدیگر متصل شوند، زنجیر پهن تر و نهایتا دارای وزن و قیمتی بالاتر خواهد بود.


 زنجیر ریسه ای


این نوع زنجیر از دو حلقه بیضی شکل ساخته می شود. به طوری که پس از یک حلقه بیضی کوچک، یک حلقه بیضی بزرگ قرار می گیرد. دارای مدلی ساده و شیک است که هم برای بانوان و هم آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.



زنجیر طلا در واقع تشکیل یک رشته از قطعات طلا را می دهد که از جنس طلا بوده و برای آویز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. زنجیر طلا جزو اکسسوری های بسیار پرطرفدار خانم ها و آقایان است که به همین علت در انواع بسیار مختلفی وجود دارد. بهتر است هنگام خرید، بهترین نوع زنجیر طلا را براساس جنس، مدل، اندازه، رنگ، میزان استحکام و قیمت انتخاب کرده و خریداری کنید.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات
        برای ورود به شبکه های اجتماعی گالری شفیع کلیک کنید