Your browser does not support JavaScript!
انواع آویز طلا | راهنمای خرید آویز گردنبند
5 اردیبهشت 1401 1936 بازدید اشتراک گذاری

انواع آویز طلای بسیار زیبا و دلربا را می توانید در ویترین گالری های طلافروشی مشاهده کرده و لذت ببرید. گردنبندها اکسسوری های محبوب خانم ها و دخترخانم ها هستند که گاهی برای تنوع بیشتر برای یک زنجیر طلا چندین مدل مختلف از انواع آویز طلا را خریداری کرده و هر از گاهی یکی از این آویزها را استفاده می کنند. در این مقاله برآنیم تا انواع آویز طلا، مدل آویز گردنبند طلا دخترانه، انواع پلاک طلا زنانه و آویزهای خاص را به شما معرفی کنیم. مطالعه این مطلب شما را در انتخاب انواع آویز طلای مناسب کمک خواهد کرد.

 

آنچه خواهیم دانست:

•    مدل های آویز و زنجیر
•    راهنمای خرید آویز گردنبند
•    مدل آویز گردنبند طلا دخترانه
•    انواع پلاک طلا زنانه
•    پلاک و زنجیر طلای خاص


مدل های آویز و زنجیر


همان طور که می دانید انتخاب زنجیر طلا و آویز مناسب آن کار چندان ساده ای نیست. اینکه شما بی توجه به یک سری از قوانین ست کردن، زنجیر و آویز گردنبند دلخواه خود را خریداری کنید و آن ها را با هم ست کرده و به گردن بیندازید، درست نیست!

اگر به دنبال مکمل خوبی برای زنجیر طلای خود هستید ابتدا بهتر است ویژگی زنجیر را به خوبی شناسایی کنید. مثلا برخی از زنجیرها که دارای بافت های درشت هستند و یا از حلقه ها و اشکال بسیار متنوع در ساخت آن ها استفاده شده اصلا نیازی به آویز ندارند. اصولا زنجیرهای نازک، زنجیرهایی با طرح های ساده و زنجیرهایی مانند زنجیر کابلی “cable”، کارتیه “Curb” ، بلچر “Belcher”، فیگارو “Fiagaro” و زنجیر طلای گندمی “Wheat” مناسب برای آویز هستند زیرا دارای مقاومت بالا و شکل و طرحی ساده هستند. اندازه طول زنجیر نیز در لزوم استفاده از آویز و انواع آویز طلا بسیار اهمیت دارد. 

 

جدیدترین مدل های آویز گردنبند.jpeg


راهنمای خرید آویز گردنبند


قبل از خرید انواع آویز طلا بهتر است به پرسش هایی نظیر چه آویز گردنبندی مناسب فرم صورت، رنگ پوست، نوع و مدل لباس ، میزان قد و یا حتی طول گردن خود پاسخ دهید. 
تاثیر طول قد در خرید آویز گردنبد.
اصولا آویزهای گردنبند برای افراد با طول قد بلند مناسب تر هستند. افرادی که دارای قد بالای 160 سانتی متر هستند می توانند به راحتی از انواع مدل آویز گردنبند استفاده کنند. البته این یک پیشنهاد است و بدان معنا نیست که افراد کوتاه قد هیچ وقت از آویز گردنبند استفاده نکنند. این افراد می توانند از آویز گردنبندهای کوتاه که در بالای استخوان ترقوه قرار می گیرد، استفاده کنند. اما افراد قدبلند عموما می توانند از آویزهای با سایزهای مختلف استفاده کنند.


تاثیر فرم صورت در انتخاب انواع آویز طلا 


آیا می دانید فرم صورت شما چگونه است؟ تا به حال به جلوی آینه رفته و نوع فرم صورت خود را مشاهده کرده اید. فرم صورت ممکن است گرد، بیضی و یا قلبی باشد. اگر دارای صورتی نسبتا گرد هستید بهتر است از گردنبندهای با آویز بلند و اغلب سنگین استفاده کنید. اما در صورتی که فرم صورت شما دقیقا گرد است از زنجیرهای کوتاه تر با آویزهای سبک تر استفاده کنید. افرادی هم که دارای صورت بیضی هستند می توانند انواع مختلف گردنبند و آویز آن را استفاده کنند. 


تاثیر فرم گردن در انتخاب خرید گردنبند و آویز آن


اگر گردن شما کوتاه و یا دارای خط و چین و چروک است بهتر است از زنجیرهای بلند و آویزهای متناسب با آن استفاده کنید. در صورتی که اندازه طول گردن شما متوسط و بلند است در استفاده از انواع مختلف گردنبند و آویز آن حق انتخاب خواهید داشت.


تاثیر وزن در انتخاب و خرید گردنبند و آویز آن


اصولا افراد چاق نباید از گردنبندهای با آویز بزرگ استفاده کنند. هر چه از گردنبندها و آویزهای ظریف تر استفاده کنند بهتر است. استفاده از آویزهای درشت نگاه ها را به سمت سینه می کشاند در حالی که اگر فرد چاق باشد و سینه های بزرگی داشته باشد با انتخاب یک گردنبند نامناسب می تواند این چاقی را بیش از پیش نمایان کند.


تاثیر لباس در انتخاب گردنبند و انواع آویز طلا


همیشه ترکیب لباس و استفاده از زیورآلات از مهم ترین عوامل تکمیل کننده یک استایل است. برخی از لباس ها مانند لباس های با یقه مدل اسکی به زیبایی استایل یک خانم کمک بسیاری می کنند. از این رو بهتر است با توجه به موارد بالا که گفته شده بهترین زنجیر و آویز آن را انتخاب و با لباس یقه اسکی خود بپوشید. سعی کنید رنگ طلا را با رنگ لباس خود منطبق کنید.

مثلا می توانید از آویزهای طلای اسپرت در زمانی که قصد پوشیدن تی شرت دارید، استفاده کنید. گردنبندهای با آویزهای زیبا را می توانید با لباس های یقه هفت ست کنید. اگر یقه لباس شما باز است از گردنبند با طول بلندتر استفاده کنید. اگر بیشتر اهل پوشیدن لباس های پوشیده هستید آویزهای گرد بسیار مناسب اند. لباس های رنگ تیره را با آویزهای گرد روشن و درخشان و لباس های رنگ روشن را با آویزهای گرد با سنگ و یا نگین های رنگ تیره ست کنید.


انواع آویز طلا گردنبند را با سایر زیورآلات و جواهرات خود ست کنید.


اگر گوشواره ای با نگین بنفش دارید بهتر است آویز گردنبندی را انتخاب کنید که دارای نگین بنفش باشد. در این هنگام می توانید زمانی که از گوشواره استفاده می کنید از آویز گردنبند نیز استفاده کنید. گاهی اوقات افراد زنجیر طلای بسیار ظریفی را به همراه یک آویز گردنبند ظریف استفاده می کنند که به خودی خود ترکیب زیبایی را می سازد. اما همین که گوشواره های درشت و پر زرق و برق خود را به استایل اضافه می کنند ناهماهنگی در استایل فرد به وجود می آید که هم از زیبایی گوشواره و هم از شیکی و زیبایی گردنبند کاسته می شود. یا اگر قصد استفاده از دو یا سه گردنبند همزمان را دارید بهتر است همه آن ها دارای آویز طلا نباشند. مثلا یکی از آن ها کوتاه تر و بدون آویز باشد، زنجیر بعدی کمی بلندتر و دارای یک آویز طلای کوچک باشد.

 

جدیدترین مدل های آویز گردنبند.jpeg


مدل آویز گردنبند طلا دخترانه


آویز گردنبندهای طلای دخترانه بسیاری در بازار موجود است که افراد طبق سلایق خود آن ها را خریداری می کنند. اما در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم تا شاید یکی از آن ها دقیقا همان چیزی باشد که مدنظر شماست!

•    آویز گردنبند طلا دخترانه وان یکاد
•    آویز گردنبند مدل رزا (پر، گربه، پروانه و غیره)
•    آویز گردنبند مدل قلب (قلب توپر و یا توخالی با سایزهای مختلف)
•    آویز گردنبند مایا مدل ماهک
•    آویز گردنبند چشم نظر
•    آویز گردنبند قفل و کلید
•    آویز گردنبد مدل گل
•    آویز گردنبند ماه و ستاره
•    آویز گردنبند اعداد، حروف، اسم
•    و مدل های بسیار متنوع دیگر از مدل آویز گردنبند طلا دخترانه

 


انواع پلاک طلا زنانه


همان طور که در ابتدای این مطلب ذکر شد بانوان علاقه بسیاری به انواع گردنبندهای طلا دارند که آن ها را با استایل و لباس های مختلف ست می کنند. اصولا برای این منظور از یک یا دو مدل زنجیر طلا استفاده کرده اما پلاک های طلای بسیاری را خریداری می کنند تا با این زنجیرها ست کنند. با این کار هم هزینه زیادی بابت خرید زنجیر طلا پرداخت نمی کنند و هم از تنوع گردنبند بسیار بهره مند می شوند. در این راستا قصد داریم چند مدل از انواع پلاک طلا زنانه را به شما معرفی کنیم.

•    پلاک طلا فیروزه یکی از زیباترین پلاک هایی است که از زمان های گذشته مد بوده و امروزه نیز طرفداران بسیاری دارد. فیروزه از سنگ های پرطرفدار ایرانیان است که با نمادهای تاریخی ما ترکیب شده و منجر به طراحی و ساخت پلاک های طلای فیروزه بسیار جذابی شده است.
•    پلاک های طلای مینیمال مخصوص افراد خاص پسند و ساده پسند است. مثلا ست کردن یک پلاک قلب توخالی سبک و کوچک با یک زنجیر ساده ظریف بسیار چشم نواز و شیک خواهد بود.
•    پلاک های طلایی که از ترکیب طلا و سنگ طراحی و ساخته شده اند نیز محبوبیت بسیاری در بین خانم ها دارند. رنگ سنگ استفاده شده در پلاک با لباسی هم رنگ آن ست می شود و در نهایت استایلی شیک و هوشمندانه را رقم می زند.
•    پلاک مروارید از پلاک های ساده، قدیمی و زیبا است که می شود در استایل های مختلف از آن استفاده کرد و زیبایی و درخشش خاصی به افراد می بخشد.

جدید ترین زنجیرهای طلا.jpg


پلاک و زنجیر طلای خاص


اصولا افراد خاص همیشه به دنبال چیزهای خاص هستند. لباس های خاص، اکسسوری خاص، زیورآلات خاص، دکوراسیون منزل خاص و در کل هر چیز خاصی را که در ارتباط با آن ها هستند، می پسندند. از این رو تعجب برانگیز نیست که به سراغ زیورآلات و طلاهای خاص نروند. در این قسمت به معرفی چند نمونه پلاک و زنجیر طلای خاص می پردازیم که بسیار زیبا و چشم نواز هستند. می توانید از این پیشنهادها برای مدل و انواع آویز طلا برای انتخاب های خود بهره بگیرید.

•    پلاک و زنجیر مدل تیفانی
•    پلاک و زنجیر اشکال هندسی
•    پلاک و زنجیر طرح پروانه
•    پلاک و زنجیر ماه تولد
•    پلاک و زنجیر اسم فارسی و لاتین خاص
•    پلاک و زنجیر با طرح بی نهایت نگین دار و ساده
•    پلاک و زنجیر تزئین شده با سنگ های خاص
•    و پلاک و زنجیر طلای خاص بسیار دیگر...


جمع بندی
انواع آویز طلا بسیار زیبا و مدرنی وجود دارد که طبق برخی از ویژگی و شرایط، قابل ست شدن با انواع زنجیرهای طلا هستند. این پلاک ها را می توان با انواع استایل ها ست کرد به طوری که هارمونی بسیار زیبایی را ساخته و جذابیت استایل یک خانم را دوچندان کند. برای خرید آویز مناسب گردنبند بهتر است آن را با مدل زنجیر طلا، استایل و لباس، موقعیت و شرایط استفاده، نوع فرم صورت و گردن خود و عوامل بسیار دیگر مطابقت داده تا بهترین استایل را داشته باشید.

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
        مشاهده نظرات
        برای ورود به شبکه های اجتماعی گالری شفیع کلیک کنید